Bewegen is goed, meer bewegen is beter! Door bewegen voel je je fitter en energieker. Het vermindert stress en is goed voor je gewicht. Ga wandelen, fietsen, stofzuigen, de hond uitlaten en je zal zien, je voelt je daarna beter. Wil je het nog iets leuker maken? Ga dan samen op pad. Zo breng je namelijk ook direct meer tijd door met anderen. Wil jij meer bewegen? Zo’n 2,5 uur matig intensieve beweging per week is een goed streven.

 

Welke uitdaging ga jij aan? 30 dagen werken aan meer beweging, naast dat wat je al doet. Van deze suggesties word je vast enthousiast:

  • 25 keer touwtje springen per dag (en elke week 10 erbij)
  • 10.000 stappen per dag
  • Dagelijks een half uur wandelen
  • Elke ochtend beginnen met ‘Seven’, workout van 7 minuten
  • Een variant voor ouderen: doe elke dag mee met Nederland in Beweging van Olga Commandeur en Duco Bauwens
  • De plank-challenge: dagelijks 1 minuut planken (en iedere dag 5 seconden meer)
  • Een klassieker, kies de trap plaats van de lift
  • Boodschappen doen met de fiets of lopend

Tips voor het kiezen van een uitdaging

  • Maak het zo concreet mogelijk: bijvoorbeeld ik ga elke dag 5.000 stappen zetten (in plaats van meer bewegen), of elke dag 30 minuten ontspannen (in plaats van meer tijd voor mezelf).
  • Zorg dat het haalbaar is: als je bijvoorbeeld weinig aan sport doet, ga dan niet ineens voor 50 push-ups per dag.
  • Zoek steun: schreeuw van de daken dat je meedoet en met welke uitdaging. Dan kunnen anderen je helpen het vol te houden. Als anderen weten dat je een maand geen alcohol drinkt, zullen ze minder snel een wijntje aanbieden. Wel zo handig toch?!