30dagengezonder coach Naomi van der Werff stelt zich voor

Hoi!

Mijn naam is Naomi van der Werff, ik ben 37 jaar oud en ik woon samen met mijn gezin in Zaandam. Ik ben fulltime yogadocent en sinds anderhalf jaar geef ik met veel plezier bedrijfsyoga bij de GGD Zaanstreek-Waterland . De GGD Zaanstreek-Waterland heeft mij benaderd om als ontspanningsdeskundige deel te nemen aan de “30 dagengezonder” campagne die start op 1 maart. Een mooi initiatief van de GGD en ontzettend leuk om hier een bijdrage aan te leveren! Wanneer je het aan mij vraagt, is ontspannen vooral een kwestie van doen. We kunnen er heel veel over lezen en praten, maar uiteindelijk zal je hier zelf echt de tijd en ruimte voor moeten maken in je leven. Naast dat ik een bijdrage lever aan de nieuwsbrief spreek ik meditatiepodcasts in die je op een rustig moment, waar dan ook kunt luisteren. Daarbij zal ik je tips geven en een omschrijving van oefeningen die je thuis kunt doen. Ook kun je mij tijdens de campagne alles vragen op het gebied van ontspanning, meditatie, yoga en beweging. De afgelopen jaren heb ik verschillende opleidingen gevolgd op het gebied van yoga, meditatie en mindfulness. Eerst vooral voor mijzelf, maar al gauw ontdekte ik hoe waardevol het was om mijn kennis en ervaringen met anderen te delen. Ik geef inmiddels alweer een aantal jaar les en richt mij naast yogastudio’s ook op bedrijven. Ik kijk er enorm naar uit mee te werken aan deze campagne en hoop dat ik je kan helpen om wat vaker de ontspanning op te zoeken in jouw leven.

Voorbereiding
Misschien ervaar je momenteel stress in je leven en is dit de reden dat je hebt gekozen voor deze uitdaging. Of je vindt dat er meer rustmomenten ingebouwd mogen worden in jouw leven. Wat je zou kunnen doen, is de komende tijd je eens bewust te worden van de momenten dat je stress ervaart. Soms voel je je gestrest, zonder te weten waar dit vandaan komt. Neem eens de tijd om erachter te komen welke zaken jou precies stress opleveren. Zet vervolgens op papier welke dingen er op dit moment spelen in jou leven en merk op wat voor effect deze dingen hebben op jouw lichaam. Wat voel je bij ieder onderwerp, raadpleeg je onderbuikgevoel. Misschien zijn er zaken waarbij je een vervelend gevoel bekruipt? Pas op het moment dat je weet waardoor je gestrest raakt, kun je echt
actie ondernemen. Wanneer je op zoek bent naar meer rust in je leven dan kun je eens nagaan op welk tijdstip van de dag je dit wilt gaan inbouwen. Misschien wil je meer tijd nemen voor meditatie, of denk je eraan iets aan yoga te gaan doen. Dit kun je natuurlijk doen bij de plaatselijke yogaschool, of je neemt privé les. Je kunt er ook voor kiezen dit thuis te doen. Zorg er dan voor dat je een plek hebt in jouw huis waar je ongestoord je oefeningen kunt doen. Misschien moet je die plek nog creëren. Gewoon op de warme vloerbedekking of misschien koop je wel een yogamatje en meditatiekussen. Zorg ook dat het lekker warm is in deze ruimte en leg een kleed neer om jezelf warm te houden tijdens de meditaties.

Heel veel succes met de voorbereidingen!

Liefs,

Naomi